GeenStijl in de ban
Na de oproep van Joost Ravoo aan adverteerders om GeenStijl te boycotten is er nu een zelfde soort betoog van Anders Floor op marketingfacts.nl. Monddood maken door de geldkraan dicht te draaien, daar gaat het om.
De keuzes van de GS-redactie zijn inderdaad niet altijd de mijne. Ranzige privé-seks doet het goed voor de bezoekersaantallen, en in die richting is het einde zoek. Seks scoort altijd, maar zeker als het ook nog eens ranzig en privé is. Als het puur om de hits gaat, kan GeenStijl zich beter omvormen tot een pr0n-site. Ik kan dus wel een eind met de argumentatie van Floor meegaan. Maar een boycot is ook weer zoiets. Eigenlijk is niet de (her)publicatie door GeenStijl zo shockerend, maar eerder de stormloop van bezoekers daarna. Iedereen kijkt en roept er schande van, maar iedereen kijkt wel.
Zonder advertenties - dus zonder inkomsten - zal GeenStijl waarschijnlijk moeten overstappen op low budget, analoge verspreiding. Ik heb geprobeerd me voor te stellen hoe dat eruit ziet.
Gepost door Ongeletterde Boer rond 17:08 uur | Permalink
De keuzes van de GS-redactie zijn inderdaad niet altijd de mijne. Ranzige privé-seks doet het goed voor de bezoekersaantallen, en in die richting is het einde zoek. Seks scoort altijd, maar zeker als het ook nog eens ranzig en privé is. Als het puur om de hits gaat, kan GeenStijl zich beter omvormen tot een pr0n-site. Ik kan dus wel een eind met de argumentatie van Floor meegaan. Maar een boycot is ook weer zoiets. Eigenlijk is niet de (her)publicatie door GeenStijl zo shockerend, maar eerder de stormloop van bezoekers daarna. Iedereen kijkt en roept er schande van, maar iedereen kijkt wel.
Zonder advertenties - dus zonder inkomsten - zal GeenStijl waarschijnlijk moeten overstappen op low budget, analoge verspreiding. Ik heb geprobeerd me voor te stellen hoe dat eruit ziet.